Ελεγξτε τη λαιμαργια και μαθετε πως να αντιστεκεστε στους πειρασμους

Έχετα αποφασίσει να χάσετε βάρος ή/ και να τρώτε πιο υγιεινά. Σε γενικές γραμμές τα πάτε καλά όμως όλο κάτι γίνεται και την τελευταία στιγμή παρασύρεστε και χαλάτε την προσπάθειά σας. Υπάρχει κάτι που μπορείτε να κάνετε για να αποφύγετε τις ανθυγιεινές επιλογές τη στιγμή που κάνετε μια παραγγελία ή χαλαρώνετε από μια δύσκολη μέρα;
Αποτέλεσμα εικόνας για unhealthy restaurant choice
Ας δούμε μερικές γνώριμες στους περισσότερους καταστάσεις:

Είναι μεσημέρι, είστε στη δουλειά και πηγαίνετε να αγοράσετε κάτι για μεσημεριανό. Πηγαίνετε με όλες τις καλές προθέσεις για να πάρετε μια υγιεινή σαλάτα από το κοντινό καφέ. Φτάνοντας στο καφέ όμως οι καλές σας προθέσεις εξανεμίζονται σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Την επόμενη στιγμή βρίσκεστε να κάθεστε μπροστά από ένα κλαμπ με πατάτες & μαγιονέζα. Πως συνέβει αυτό;

Είναι βράδυ, χαλαρώνετε από μια δύσκολη μέρα μπροστά στην τηλεόραση, κι ενώ τα έχετε πάει πολύ καλά με τη διατροφή σας μέχρι εκείνη την ώρα για κάποιο «ανεξήγητο» λόγο τσιμπολογάτε τους ξηρούς καρπούς και τα σοκολατάκια «για τους καλεσμένους». Όταν σηκώνεστε να πάτε για ύπνο συνειδητοποιείτε ότι έχετε φάει μισό κουτί φυστίκια & τουλάχιστον 5 σοκολάτακια. Μα γιατί το κάνατε αυτό; Ούτε καν πεινούσατε!

Αντιμετωπίστε την «αδυναμία» της στιγμής
Η πιστοποιημένη διατροφολόγος Όλγα Κουνάρη, MS, RDN, λέει «υπάρχουν αρκετά πράγματα να κάνετε προκειμένου να θωρακίσετε τον εαυτό σας απέναντι στην αδυναμία της στιγμής». Και συνεχίζει, «μην αφήνετε τον εαυτό σας να βρεθεί μπροστά ή να κοιτάξει τις ανθυγιεινές επιλογές». «Όταν έχετε αποφασίσει ότι η υγεία και η εικόνα σας θα ωφελιθούν σημαντικά από μια πιο ισορροπημένη διατροφή τότε η υγιεινή επιλογή για μεσημεριανό είναι μονόδρομος. Σημαντικό είναι αυτή η επιλογή να είναι νόστιμη και απολαυστική. Επιλέξτε εστιατόρια & καφέ που έχουν νόστιμες σαλάτες & υγιεινά πιάτα. Μην περιμένετε να κάνετε τη σωστή επιλογή από ένα εστιατόριο τύπου φαστ-φουντ όπου οι σαλάτες είναι το πιο «μίζερο» και άνοστο πιάτο στον κατάλογο. Αν δεν έχετε το κατάλληλο εστιατόριο κοντά σας φέρτε το μεσημεριανό σας από το σπίτι.
Αποτέλεσμα εικόνας για conquer the craving
Αντιμετωπίστε τις «δύσκολες» βραδινές ώρες
Για πολλούς ανθρώπους η διατροφή πάει καλά κατά τη διάρκεια της ημέρας έως το βράδυ που χαλαρώνουν. Η Όλγα μας δίνει μερικές ιδέες για το πως να μειώσουμε τους πειρασμούς εκείνες τις «δύσκολες» ώρες:
– Αλλάξετε τον τρόπο που χαλαρώνετε. Αποσπάστε την προσοχή σας από το φαγητό χτίζοντας μια νέα χαλαρωτική συνήθεια όπως μια μικρή βόλτα, ένα μπάνιο, ένα βιβλίο.
– Οργανώστε σωστά και εκ των προτέρων το βραδινό σας γεύμα ώστε να είναι την κατάλληλη ώρα για να σας κρατήσει, να είναι νόστιμο και ισορροπημένο. Κόψτε μερικά λαχανικά ή φρούτα για επιδόρπιο αν η ώρα του βραδινού με την ώρα που κοιμάστε απέχει πολύ.
– Αποφύγετε να έχετε στο σπίτι και κυρίως σε εμφανές σημείο τρόφιμα που σας βάζουν σε πειρασμούς. Π.χ. μην έχετε κουτιά με μπισκότα στον πάγκο της κουζίνας
– Αν θέλετε να απολαύσετε μια λιχουδιά αγοράστε μια ατομική μερίδα, ώστε να μην βρίσκονται περισσεύματα στο σπίτι. Οργανώστε την εβδομάδα σας έτσι ώστε να έχετε περιθώριο να απολαύσετε μια λιχουδιά χωρίς να σαμποτάρετε την προσπάθειά σας.
– Πλύντε τα δόντια σας αμέσως μετά το βραδινό σας.
– Μασίστε μια τσίχλα χωρίς ζάχαρη. Η γλυκιά γεύση μπορεί να σας βοηθήσει να αντισταθείτε καλύτερα σε ένα γλυκό πειρασμό, εφόσον φυσικά δεν πεινάτε.
Αποτέλεσμα εικόνας για conquer the craving